Tuesday, December 21, 2021

Exempel på högskoleuppsats

Exempel på högskoleuppsats



Vill du ha mer hjälp med dina högskoleuppsatser? The Happiness Spreadsheet är också en batterimonitor för entusiasm. Låt oss under tiden veta hur vi kan hjälpa dig att knäcka antagningskoden till högskolan. Klicka här för min ultimata guide. Till exempel, igår i AP Biology, lärde vi oss om invasiva arter och deras inverkan på ekologi. Få de senaste artiklarna exempel på högskoleuppsats testförberedande tips!





College Essay Exempel ett



Kom in på dina drömmars college! Vi hoppas att dessa uppsatser inspirerar dig när du skriver ditt eget personliga uttalande. Kom bara ihåg att vara originell och kreativ när du delar din berättelse. Min far, en elingenjör, lärde mig att utforska världen med inquis De flesta barn får samma ögonfärg eller en liknande formad näsa från sina föräldrar, men jag har ärvt mycket mer: en passion för lärande och en omättlig nyfikenhet som har tjänat mig bra under hela min studietid exempel på högskoleuppsats. Min far, en elingenjör, lärde mig att utforska världen med i När jag ser tillbaka på första året var mitt liv som en stadsbild, livlig och livlig.


Jag nådde stolt vissa mål som definierade den student jag ville bli: kom in på det vetenskapliga institutet: check, universitetsfotboll: check, a nation Medan en position som arbetare från början verkade tilltalande för en junior i high sc Drömmar formas av ideal och familjer formar de övertygelser vi förstår så starkt. Någon gång vill jag rädda och förändra liv exempel på högskoleuppsats en medicinsk karriär. Eftersom min familj har lärt mig att förändring kan vara positiv och radikal när det gäller att förändra liv, hoppas jag att få behålla den förmågan en dag. Jag söker kraften att imponera. Jag är en Internetentreprenör. Sedan 12 års ålder har jag kodat och designat webbplatser -- för min skola, exempel på högskoleuppsats, lokalsamhället, och som en personlig hobby och tidsfördriv. Faktum är att jag startade mitt eget internetföretag i och anställdes som webbansvarig av Intel Corporation i somras.


Jag erbjuder också frivilligt att mina gratis Mirrors existerar för att visa vårt yttre utseende men inget utöver det. Endast våra handlingar, ord och idéer skulle kunna göra det exempel på högskoleuppsats de personliga egenskaperna som betyder något, exempel på högskoleuppsats. En persons sanna värde avslöjas i dessa glimtar av ljus mitt i motgångar och mörker. De här egenskaperna som är mycket goda. Varje helg lär jag ut karate för barn i åldrarna när jag visar de "små ninjorna" hur de placerar sina händer för att göra en ren axelrullning, eller så hjälper jag de "unga tigrarna" att bryta ner en knepig del av Tvåmansbo Personalform, all frustration eller trötthet jag kanske kände innan jag gick igenom första till fjärde klass mestadels utan att prata.


Så jag blev förvånad när jag fick en roll i klassspelet, trots att alla fick en roll. Jag spelade t När jag flyttade från Long Beach, CA till Philadelphia, PA i sjuan, mötte jag en miljö som var mycket annorlunda än den jag hade vant mig vid. I Long Beach var varje dag en kamp för överlevnad. Vid nio års ålder hade jag bevittnat min mors och en av mina bästa vänners död. Jag är en femte generationens kalifornier som har tagit till sig några av regionens vanor, bland dem surfing och datorprogrammering. Vad betyder det här? Att ha en fot i båda världarna ger mig en känsla av balans och perspektiv.


Utöver det har surfing påverkat min mjukvarukodning och framtida The Matrix-serien, för de spännande filosofiska frågorna och den banbrytande originaliteten i actionfilmskapandet. Framgång byggd för att hålla, av Jerry Porras, exempel på högskoleuppsats, för dess stora bitar av livsvisdom som uppmuntrar mig att följa mina passioner på ett sätt som tjänar världen och mig. Igår kväll tänkte jag på bläck. När regnet faller på en handskriven sida breder bläcket ut sig lite, tappar sin sprödhet. Men då och då, exempel på högskoleuppsats, dolda färger dyker upp. Plötsligt upptäcker man att enkelt svart bläck är grönt och nyanser av blått och en ömtålig rosa kant.


I så fall I söndags insåg jag, exempel på högskoleuppsats, igen och mer fullständigt än någonsin, varför jag vill fördjupa mig i teknik. Jag vaknade mitt på morgonen, fortfarande drivande men väl utvilad. I de där drömlika ögonblicken innan jag öppnade mina ögon började fragment av tanke, gamla och nya, smälta samman till idéer som jag omedelbart kände. stranden är bland de mest overkliga och inspirerande upplevelser en person kan ha. Som exempel på högskoleuppsats vågryttare – främlingar och vänner – blinkar ut ur din synsfär och i årskurs 9 började jag busa med Google Sketchup.


Det började slentrianmässigt och blommade snart ut i en besatthet - jag vägrade upprepade samtal på middag, med avsikt att lista ut placeringen av ett rum eller föremål. Jag minns att jag försökte praktiskt taget renovera vår lägenhet när min bror såg ut efter att ha satt sig vid tre stora vita runda bord med hopfällbara vita stolar, började den riktiga Clam Bake. Vi attackerade bufféborden, smörade våra hummer och hade fortfarande plats för efterrätt, exempel på högskoleuppsats. Medan de är hängivna I varje ögonvrå ligger små skrynkliga linjer, tips om hennes humör: de kanske skrattar, eller utmattade, eller vissa dagar rasande och trötta på människor.


Hon döljer aldrig sin ilska, sin glädje eller sin häftiga, välförtjänta När jag tittar igenom mina högar av bilder inser jag hur viktiga minnen i mina foton från hela skolan är för mig. En speciell bild, från nian, är särskilt betydelsefull, inte för att jag gillar att titta på vad mina klasskamrater eller lärare l Över telefon beskrev min pappa vad som hände när han lyfte av locket från visningsportalen. Plötsligt började han skratta okontrollerat: robotmusfällan som jag byggde av LEGO Mindstorms hade faktiskt fångat en råtta! I andra änden av linjen kollapsade mitt 8-åriga jag också i lau jag hade aldrig tänkt anställa någon.


Jag har faktiskt aldrig sökt få jobb själv. Jag var för upptagen med att ha kul med datorer för att besväras med något av det. Men så fort du vet hur man trycker på "ctrl-alt-delete" verkar det som att alla vill ha teknisk support, och en sak leder till en annan. Det är som fjärilseffekten på en individuell, men ändå stor skala. Jag kliver upp till startlinjen-handflatorna svettig, hjärtat rasar. Tre korta blåsljud följt av en lång blåst och darrningen börjar. Efter tre nervkittlande sekunder går pistolen av. Kära Jack Daniels, Bacardi, Budweiser, de andra leverantörerna av min mors garderobstvätt exempel på högskoleuppsats, och Edna Ferber Elementary, tack. Det är sommaren innan dagis. Ansiktet är aska, hon snubblar mot mig, de tunga fotfallen synkar med mitt bultande hjärta.


Jag väntar medan hon svagt försöker att p Jag hoppas kunna ta en MS i datavetenskap på Stanford så att jag kan bli mer teknisk och få de färdigheter jag behöver för att bygga den mjukvara som jag vill ska finnas, snarare än att bara föreställa mig det. Jag har haft flera jobb inom teknikrelaterade områden, som investmentbanker exempel på högskoleuppsats som en tidig icke-teknisk e Så mycket som jag hade hoppats att våra introduktioner skulle göras personligen, är jag lika glad att vi kommer att känna varje exempel på högskoleuppsats innan vi ens träffas. Men först måste jag hålla mig på humöret för att kunna hjälpa andra, eller hur?


Jag försökte hålla duken så nära mig som möjligt utan att riskera att röra vid den, exempel på högskoleuppsats. Det var torrt, men med oljefärger vet man aldrig riktigt. Alla artister som är värda sitt salt vet det. Men om du hade spenderat vad Trupe, världshistorielärare och tidigare Torrey Pines volleybolltränare, blev förvånad när han hörde att jag var en idrottare. Jag skulle kunna slå ner dig med andan! Jag har inte den ram jag älskar att lyssna på hårdrock och heavy metal. Jag tycker att dessa musikgenrer är befriande eftersom de pumpar upp mig och hjälper mig att släppa stress. Jag tycker så mycket om att göra det här att jag är expert på spel som Guitar Hero och Rock Band, som jag spelar med vänner eller ensam bara för bön. Den unika möjligheten för mig att kombinera McCormick och Bienen till ett program med dubbla grader är t.o.m. mer attraktiv, vilket gör att jag kan ta emot certifiering. Jag ser skönheten i vår naturliga samling av neuroner, prakten av kretsar i digitala chips, och naturligtvis den odödliga symfonin av datorkod som går genom en kompilator.


Som en fast övertygelse om värderingarna av tvärvetenskaplig utbildning, exempel på högskoleuppsats, Jag omfamnar Benjamin Franklins strävan att skapa ett intellekt Med min mocka i handen började jag utforska Marriott Copley Square, hem för United Synagogue Youths internationella kongress. Långsamt men efter andra världskriget kämpade Afrikas folk för att få slut på effekterna av den europeiska imperialismen att uppnå politiskt oberoende och återta den afrikanska kulturen. Efter många år av att ha kontrollerats av Eur Still verkade hennes svullna ögon för stora för hennes lilla ansikte, som verkade hoprullad till en evig...skylning? Varsamt petade jag en knubbig kind. När mina tankar svävade förbi med ögonblicksbilder av scener från de mest minnesvärda delarna av min sommar, insåg jag mer än någonsin varför jag älskar teknik:.


När jag stod i den mörka auditoriet vid University of Texas i Austin, slukade jag nervöst när jag nickade mot min First Bytes datavetenskap ca. Min pappa visar mig ett släktträd och släktforskning väcker mitt intresse. Jag samlar in data om min egen familj, intervjuar släktingar när jag kan och bygger ett träd som spänner över hundratals. Luften var en stillastående sommar, kvävande het och envist orörlig.





kopplingar uppsats exempel



Dessutom identifierar det också dina färdigheter att diskutera en specifik upplevelse. Antagningshandläggarna kommer att känna till din personlighet, karaktär, färdigheter och talanger med din ansökan. De letar mest efter någon som kan engagera människor med nya idéer. Därför, om du börjar med ett tråkigt ämne, kommer det att sluta som en dålig uppsats som riskerar dina betyg. På samma sätt kommer dåliga ämnen också att visa att du är tråkig och saknar en bra känsla för omdöme. Undvik därför för personliga, stötande och off-topic idéer. Dessa kommer att visa att du inte kan bearbeta dina upplevelser på ett engagerande sätt. Tråkiga ämnen orsakar inte bara dåliga ansökningsuppsatser. Ibland kan eleverna inte strukturera och sätta ihop uppsatsen korrekt trots att de väljer en intressant uppsatsuppmaning. Därför förstör de sina applikationer med felaktiga skrivstilar, otydlig syntax och felaktiga skiljetecken.


Dessutom ger det ett dåligt intryck på antagningshandläggarna. De anser dig antingen vara någon som ignorerar instruktionerna eller någon som inte kan förstå och följa dem. En annan primär aspekt när du skriver en ansökan är att undvika att använda alltför formellt språk. Därför är det bättre att inte använda en synonymordbok eller någon annan engelsk ordbok. Å andra sidan, undvik att använda klichéer när du väljer ett ämne och skriver uppsatsen. Antagningshandläggarna vill att ämnet ska presentera dig och din unikhet. Några typiska klichéer inkluderar fraser som:. Antagningskommittéerna kommer sannolikt att ta reda på det plagierade innehållet i din uppsats. Vissa institut kör också din ansökan med plagiatkontroller. Vissa studenter gör misstaget att bara formulera om sitt CV i sin högskoleansökan.


Det är en felaktig praxis. Antagningstjänstemän är mer intresserade av att se dina fritidsaktiviteter, prestationer och utmärkelser. Dessutom kan du också nämna en prestation som är relaterad till ditt ämne i uppsatsen. Diskutera därför en aktivitet som låter dig uttrycka den. Använd också detta element för att visa din personlighet på ett imponerande sätt. De flesta elever har svårt att kontrollera sitt innehåll. Att dubbelkolla uppsatsen kan dock hjälpa dem att undvika grammatiska misstag. När du har skrivit klart, lämna din uppsats i en dag eller två. Med detta kommer du att kunna identifiera fler misstag under korrekturläsning. Du kan korrekturläsa din ansökan genom att läsa den högt flera gånger. På samma sätt kan du också be någon från dina vänner och familj att korrekturläsa den.


Se ändå till att hitta någon som delar omfattande kunskaper om grammatik och interpunktion. Dessa är de misstag som ofta görs av författarna oavsiktligt. Sådana fel anses dock inte vara en särskilt attraktiv egenskap hos en högskolesökande. Dessutom gör de ofta applikationen svårläst. En högskoleuppsats är verkligen en viktig del av din ansökan. Det ger en möjlighet för studenter att visa antagningsnämnden vad som gör dem till bra kandidater. Men de flesta människor har inte de rätta färdigheterna och kunskaperna för att skapa en perfekt uppsats.


Det slutar med att de anställer en uppsatsförfattare för sin antagningsuppsats. com är den bästa uppsatstjänsten för högskoleansökningar som kan hjälpa dig att skapa kraftfulla och välskrivna uppsatser. Vårt team av skribenter är högt kvalificerade och erfarna för att hjälpa dig till överkomliga priser. Hos oss kommer du att kunna följa dina framsteg i arbetet. På samma sätt tillhandahåller vi också de bästa proverna på högskoleansökningar tillsammans med obegränsade revisioner och uppdateringar. Allt du behöver göra är att lägga din beställning och få den bästa hjälpen för dina högskoleansökningar.


Här är fem områden att leta efter enastående idéer om collegeuppsatser baserat på din egen livserfarenhet:. College ansökan uppsats. Uppsatsformat för högskoleansökan. Uppmaningar om högskoleansökningar. Redogörelse för syftet. Exklusiv tillgång till MyPerfectWords. com Learning Center. Du får varje vecka tips och tricks för att förbättra ditt eget skrivande och för att nå akademisk framgång genom ditt skrivande. Vi är U. Vi har examen och professionella examina från stora universitet Princeton, Stanford, UCLA, Georgetown, Dartmouth, Penn, Northwestern. Detta är allt vi gör. Adress: Office 10, Level 1, Sharjah Media City, Sharjah, Förenade Arabemiraten P.


Box Registrera Logga in. Registrera Logga in Författare Exempel Priser Beställning Vanliga frågor Varför oss Recensioner Blogg. Papper förfaller? Det är vårt jobb! Läs mer. Top College Application Essay Exempel för studenter. Varför lida? Denna koppling av tidigare erfarenhet till nuvarande mognad och självkännedom är en nyckelfaktor i alla framgångsrika personliga uppsatser. Högskolor är mycket ute efter mogna, självmedvetna sökande. Dessa är egenskaperna hos framgångsrika collegestudenter, som kommer att kunna navigera i de självständighetsklasser som högskoleklasser kräver och ansvaret och kvasi-vuxenlivet i collegelivet. Inte ens de bästa uppsatserna är perfekta, och till och med världens största författare kommer att berätta att skrivandet aldrig är "avslutat" - bara "på grund av.


Byt ut en del av det klyschiga språket. Stephen använder praktiska fraser som "twists and turns" och "don't sweat the small stuff" som ett slags stenografi för att förklara sitt förhållande till kaos och oförutsägbarhet. Men att använda för många av dessa färdiga uttryck riskerar att grumla ut din egen röst och ersätta den med något förväntat och tråkigt. Använd ett annat exempel från det senaste livet. Stephens första exempel på att bryta sig in i skåpbilen i Laredo är en bra illustration av att vara påhittig i en oväntad situation. Men hans uppsats understryker också att han "lärde sig att anpassa sig" genom att vara "olika saker för olika människor.


Vi kan hjälpa. PrepScholar Admissions är världens bästa antagningskonsulttjänst. Vi kombinerar antagningsrådgivare i världsklass med våra datadrivna, proprietära antagningsstrategier. Vi har övervakat att tusentals elever kommer in på sina bästa skolor, från statliga högskolor till Ivy League. Vi vet vilka typer av studenter högskolor vill ta emot. Vi vill få dig antagen till dina drömskolor. Läs mer om PrepScholar Admissions för att maximera din chans att komma in. Jag har alltid älskat att åka bil. Efter en lång dag i första klass brukade jag somna när motorn spinnade i min mammas Honda Odyssey, trots att det bara var 5 minuters bilresa hem.


När jag växte och tog examen i hagelgevärssätet blev det naturligt och roligt att titta ut genom fönstret. När jag såg min värld passera genom det smutsiga glaset skulle jag dagdrömma vad jag kunde göra med den. I grundskolan visste jag redan min karriärväg: jag skulle bli världens kejsare. Medan jag satt i bilen och såg milen passera, utvecklade jag planen för mitt imperium. Jag resonerade att för att världen ska fungera smidigt måste den se presentabel ut. Jag skulle tilldela folk, det passande namnet Fixer-Uppers, att fixa allt som behövde fixas.


Den där gamle mannen nere på gatan med flisande färg på sitt hus skulle få en ny päls på nolltid. Pojken som av misstag slängde sin frisbee på skolans tak skulle få tillbaka den. Den stora gropen på Elm Street som min mamma lyckades träffa varje dag på väg till skolan skulle fyllas igen. Det var helt vettigt! Alla människor som inte hade ett jobb kunde vara Fixer-Uppers. Jag var som en tioårig FDR. Sju år på vägen tar jag fortfarande en andra blick på trottoarsprickorna och tänker på mina Fixer-Uppers, men nu gör jag det från förarsätet. Hur mycket jag än skulle njuta av det, accepterar jag nu att jag inte kommer att bli världens kejsare, och att Fixer-Uppers måste vara kvar i min biltursföreställning.


Eller gör de? Jag har alltid föreställt mig en Fixer-Upper som en leende man i en orange T-shirt. Kanske kan en Fixer-Upper istället vara en lång tjej med en djup kärlek till Yankee Candles. Kanske kan det vara jag. Bridget the Fixer-Upper kommer att vara något annorlunda än den imaginära som målar hus och hämtar frisbees. Jag hade turen att upptäcka vad jag brinner för när jag var nybörjare på gymnasiet. En självantagen Phys. missbrukare, jag anmälde mig frivilligt för att hjälpa till med den anpassade idrottsklassen. På min första dag fick jag veta att det var för elever med utvecklingsstörning. För att vara ärlig så var jag riktigt nervös. Jag hade inte haft så mycket interaktion med elever med särskilda behov tidigare och var inte säker på hur jag skulle hantera mig själv runt dem.


Lång historia kort, jag fastnade. Tre år har gått att hjälpa till i APE och så småningom bli lärare i sommarprogrammet Applied Behaviour Analysis. Jag älskar att arbeta med eleverna och se hur de utvecklas. När det sista året kom började collegemöten och min rådgivare frågade mig vad jag ville göra för en karriär, jag sa inte världens kejsare. Istället sa jag till honom att jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker. En BCBA hjälper till att utveckla inlärningsplaner för elever med autism och andra funktionshinder. I princip skulle jag få göra det jag älskar resten av mitt liv.


Han skrattade och berättade att det var en trevlig förändring att en sjuttonåring visste så specifikt vad hon ville göra. Jag log, tackade honom och gick. Men det föll mig att, medan mitt önskade yrke var bestämt, var mitt sanna mål i livet fortfarande att bli en Fixer-Upper. Så jag kanske blir som Sue Storm och hennes alter-ego, den osynliga kvinnan. Jag ska göra en sak under dagen och sedan ägna min lediga tid åt att hjälpa människor där jag kan. Istället för att flyga som Sue, men jag kommer att välja en trevlig prestandabil.


Min barndoms jag skulle uppskatta det. Bridget har ett något annat förhållningssätt än Stephen, men hennes uppsats är lika detaljerad och engagerande. Låt oss gå igenom några av styrkorna i hennes uppsats. Uppsatsen är uppställd kronologiskt. Bridget börjar varje stycke med en tydlig skylt om var vi är i tiden:. Jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker. Det som gör den här uppsatsen rolig att läsa är att Bridget tar ett barns idé om en värld som har blivit bättre genom kvasi-magiska hjälpare och förvandlar den till en metafor för författarens framtida ambitioner. Det hjälper att metaforen är mycket tydlig: människor som arbetar med elever med funktionshinder gör världen bättre en abstrakt fix i taget, precis som imaginära Fixer-Uppers skulle göra världen bättre en konkret fysisk fix i taget.


Varje barndoms Fixer-Upper någonsin. Be dina föräldrar förklara den bakre raden för dig. Den här uppsatsen använder många tekniker som får Bridget att låta äkta och får läsaren att känna att vi redan känner henne. Teknik 1: humor. Lägg märke till Bridgets milda och avslappnade humor som lätt hånar hennes yngre jags storslagna ambitioner, detta skiljer sig från den mer sarkastiska humor som Stephen använde i den första uppsatsen - du kan aldrig missta den ena författaren för den andra. Teknik 2: uppfunnen terminologi. Den andra tekniken är hur Bridget myntar sina egna termer och för dem genom hela uppsatsen. Det skulle vara lätt nog att helt enkelt beskriva de människor hon föreställde sig i barndomen som hjälpare eller assistenter, och att helt enkelt säga att hon som barn ville styra världen.


Istället uppfinner hon de stora och därmed officiellt klingande titlarna "Fixer-Upper" och "Emperor of the World", vilket gör dessa barnsliga inbillningar på en gång charmiga och ikoniska. Det viktiga är också att titlarna matas in i uppsatsens centrala metafor, vilket hindrar dem från att låta som konstiga egenheter som inte går någonstans. Teknik 3: leka med syntax. Den tredje tekniken är att använda meningar av varierande längd, syntax och struktur. De flesta av uppsatserna är skrivna på vanlig engelska och använder grammatiskt korrekta meningar. Men vid viktiga ögonblick betonar Bridget att läsaren måste sitta upp och vara uppmärksam genom att byta till korta, vardagliga, annorlunda interpunkterade och ibland splittrade meningar. När hon berättar om sin barndoms tankeprocess, den plötsliga korta meningen "Det var helt vettigt!


På samma sätt, när uppsatsen övergår från hennes barndomsfantasi till hennes nuvarande strävanden, markeras vändningen med "Eller gör de? Första gången när jämförelsen mellan magiska fixerare och den framtida handikappspecialisten görs är när Bridget vänder sin metafor på sig själv. Uppsatsen betonar vikten av ögonblicket genom upprepning av två meningar strukturerade på liknande sätt, båda börjar med ordet "kanske" och användningen av en mycket kort mening: "Kanske det kan vara jag. Det sista nyckelögonblicket som behandlas med små meningar är uppsatsens känslomässiga kärna.


När vi ser Bridget gå från att nervöst försöka hjälpa funktionshindrade elever till att bli kär i detta specialområde, undergräver hon stundens potentiella lycka genom att förlita sig på ändrad meningslängd och slang: "Lång historia kort, jag blev hooked. De bästa essäerna förmedlar känslor lika tydligt som den här bilden. Förklara bilkopplingen bättre. Uppsatsen börjar och slutar med att Bridget njuter av en biltur, men det verkar inte vara relaterat vare sig till Fixer-Upper-idén eller till hennes passion för att arbeta med elever med särskilda behov.


Det skulle vara bra att antingen koppla detta mer in i uppsatsen eller att ta bort det helt och skapa mer utrymme för något annat. Ge mer information om att vara lärare i sommarprogrammet för tillämpad beteendeanalys. Det är helt logiskt att Bridget inte vill ställa ut sina elever. Det skulle ta bort fokus från henne och möjligen läsas som kränkande eller nedlåtande. Men istället för att säga "lång historia kort", kanske hon kunde utveckla sina egna känslor här lite mer. Vad är det med den här typen av undervisning som hon älskar? Vad hoppas hon kunna tillföra livet för sina framtida kunder? Hur kan du använda den här diskussionen för att förbättra din egen högskoleuppsats? Här är några förslag på sätt att använda denna resurs effektivt. Gör en anteckning när du hittar en uppsats eller del av en uppsats som du tycker var särskilt välskriven och tänk på vad du gillar med den.


Är det roligt? Hjälper det dig att verkligen lära känna författaren? Visar det vad som gör författaren unik? När du har din lista, håll den bredvid dig medan du skriver din uppsats för att påminna dig själv om att försöka använda samma tekniker i din egen uppsats. När du tar reda på hur alla kuggar passar ihop, kommer du att kunna bygga din egen vad det nu är. Alla dessa essäer bygger på att få kontakt med läsaren genom en innerlig, mycket beskrivande scen från författarens liv. Det kan antingen vara väldigt dramatiskt om du överlevde en flygkrasch? eller så kan det vara helt banalt, slog du din pappa till slut på Scrabble? Oavsett vilket så ska det vara personligt och avslöjande om dig, din personlighet och hur du är nu när du går in i vuxenvärlden.


Kolla in essäer av författare som John Jeremiah Sullivan, Leslie Jamison, Hanif Abdurraqib och Esmé Weijun Wang för att få fler exempel på hur man skapar en övertygande personlig berättelse. Låt mig jämna med dig: det bästa skrivandet är inte att skriva alls. Det är att skriva om. Och för att hinna skriva om måste du börja långt innan sista ansökningsdag. Mitt råd är att skriva ditt första utkast minst två månader innan dina ansökningar ska lämnas in. Låt den sitta orörd några dagar. Kom sedan tillbaka till det med nya ögon och tänk kritiskt på det du har skrivit.


Vad är extra? Vad saknas? Vad är på fel ställe? Vad är inte vettigt? Var inte rädd för att ta isär den och ordna om sektioner. Gör detta flera gånger om, och din uppsats kommer att vara mycket bättre för det! Intresserad av att lära dig mer om högskoleuppsatser? Kolla in vår detaljerade uppdelning av exakt hur personliga uttalanden fungerar i en ansökan, några förslag på vad du bör undvika när du skriver din uppsats och vår guide till att skriva om dina fritidsaktiviteter. Arbetar med resten av din ansökan? Läs vad antagningshandläggare önskar att de sökande visste innan de ansöker. Vill du förbättra din SAT-poäng med poäng eller din ACT-poäng med 4 poäng?


Vi har skrivit en guide för varje test om de 5 bästa strategierna du måste använda för att få en chans att förbättra ditt resultat. Ladda ner det gratis nu:. Rekommendationerna i detta inlägg baseras enbart på vår kunskap och erfarenhet. Om du köper en vara via en av våra länkar kan PrepScholar få en provision. Anna fick poäng i 99:e percentilen på sina SATs på gymnasiet och gick vidare till huvudämne i engelska vid Princeton och för att doktorera i engelsk litteratur vid Columbia. Hon brinner för att förbättra studenters tillgång till högre utbildning. Vårt nya student- och föräldraforum, på ExpertHub. com , låter dig interagera med dina kamrater och PrepScholar-personalen.


Se hur andra elever och föräldrar navigerar i gymnasiet, högskolan och antagningsprocessen. Fråga frågor; få svar. Hur man får en perfekt, av en perfekt målskytt. Betyg på SAT Math. Betyg på SAT-läsning. Betyg på SAT Writing. Gratis kompletta officiella SAT-övningstester. Vilket SAT-målresultat bör du sikta på? Hur man får en perfekt 36 ACT, av en perfekt målskytt. Vilken ACT-målpoäng ska du sikta på? ACT-ordförråd du måste känna till. ACT Writing: 15 tips för att höja ditt uppsatsresultat. Hur man kommer in i Harvard och Ivy League.


Hur man får en perfekt 4. Hur man skriver en fantastisk collegeuppsats. Exakt vad letar högskolor efter? Är ACT lättare än SAT? En omfattande guide. Ska du ta om din SAT eller ACT? När ska du ta SAT eller ACT? Välj ditt test. SAT Prep ACT Prep. Postat av Dr.

No comments:

Post a Comment