Monday, January 17, 2022

En läraruppsats

En läraruppsats



som aldrig kommer att sluta. Från Pre-Kinder Garden en läraruppsats dina postdoktorala stipendier, de lär ut, förmedlar kunskap, delar etiska värderingar och drar in moral och formar därigenom vår personlighet som en stark person, en läraruppsats. Idag förändras befolkningen i allmänhet och deras resonemang och avancemang är mer emot naturen. En anständig lärare uppmuntrar oss att hamna som en stor individ i allmänheten och en stor nation av nationen. Anständiga uppsatser. Hon kom till skolan dagligen utan att missa en dag. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





Varför jag vill bli lärare



En lärare spelar en viktig roll i att forma en elevs liv. Vissa läror från din lärare finns kvar i dina minnen även när du växer upp och går vidare till olika yrken. Här har vi sammanställt korta uppsatser och långa uppsatser för studenter som kan användas enligt kraven. Uppsatserna har skrivits i ett enkelt språk och är lätta att förstå och relatera till dina personliga erfarenheter av en läraruppsats lärare. Styckena är enkla och har skrivits med enkla ordförråd som du kommer att älska att läsa och använda för olika tävlingar en läraruppsats tentor. Baserat på dina krav kan du välja en uppsats, skriven både i lång och kort form.


Innehåll Lista över uppsatser om min lärare på engelska Uppsats om min lärare — Uppsats 1 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 2 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 3 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 4 ord Uppsats om min lärare En läraruppsats — Uppsats 5 ord, en läraruppsats. Lärare är de som spelar en mycket viktig roll i att forma vår framtid. Från Pre-Kinder Garden till dina postdoktorala stipendier, de lär ut, förmedlar kunskap, delar etiska värderingar och drar in moral, och formar därigenom vår personlighet som en stark person.


Under hela våra liv kommer vi att ha många släktingar som kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan. För mig är en sådan person min lärare. Alla av oss kommer definitivt att hålla med om att släktskapet mellan oss och våra snällare trädgårdslärare inte kunde definieras väl. Jag tycker så mycket om min dagislärare. Det är något väldigt magiskt med henne. Kanske, hon var den första läraren i mitt liv eller kanske, hon var väldigt söt i att prata med oss ​​alla, jag kan inte skildra varför hon alltid är min favorit. Jag litade blint på henne, en läraruppsats. Jag har några omhuldade minnen med min lärare. När jag tänker på dessa minnen gör det mig lycklig. Sista dagen på min förskola började jag gråta vid själva tanken på att lämna henne och få en ny lärare.


Jag hade blivit sjuk på grund av att jag gråtit i timmar tillsammans. Jag hoppade över min mat. Mina föräldrar kunde inte göra någonting. De kallade på henne för att få mig att må bättre. Min lärare reste några mil en läraruppsats staden och nådde sjukhuset. Hon sa då att hon aldrig skulle glömma någon av sina elever och bad mig skriva till henne. Jag började skriva till henne varje vecka från och med då och hon svarade på alla mina brev. Hittills ser jag på min lärare som min andra mamma och hon vägleder mig i alla mina svåra situationer. Att ha en bra lärare som kan dela en sammansmält relation med eleverna är en välsignelse. En bra lärare ska vara en bra mentor, en filosof, en läraruppsats, en guide, en vän och framför allt en surrogatförälder till en läraruppsats barn.


Jag har turen att jag hade fått en i mitt liv. Hon lär oss engelska. Hon tycker mycket om mig och uppskattar mitt hårda arbete. Hon gick i vår skola för ett år sedan. Innan dess var jag inte så bra på En läraruppsats. Men efter att ha deltagit i hennes klasser har vi alla blivit mycket bättre på detta ämne. Jag gillar henne av många anledningar. Först och främst undervisar hon lektionerna på ett mycket intressant sätt. Även när vi har tvivel eller frågor blir hon aldrig upprörd på oss. Hennes bästa egenskap är hennes kärleksfulla natur. Hon kom till skolan dagligen utan att missa en dag. Hennes klädsinne är trevlig. Hon bär enkla salwardräkter, en läraruppsats. Hon talar alltid mjukt och respektfullt till sina elever. Jag väntar ivrigt på hennes lektion och gör mina engelska läxor i tid. Det finns många aktiviteter som ges i slutet av varje lektion och hon får oss att delta i dem alla.


Inte nog med det, hon uppmuntrar oss också att delta i drama- och dikttävlingar. Sedan hennes första dag har hon gjort en regel för oss. Vi måste alla prata engelska under den engelska perioden. Varje elev försöker prata engelska en läraruppsats om meningen låter olämplig. Detta har förbättrat vår talade engelska på ett bra sätt. Nu kan vi prata engelska med större självförtroende. En annan stor egenskap hos henne är att hon behandlar alla barn lika. Efter att ha förklarat lektionen för oss ställer hon var och en av oss olika frågor om kapitlet. Ibland älskar vi också att prata om våra personliga liv, som vad vi tycker om med våra liv, en läraruppsats, hur våra föräldrar jobbar hårt för oss och sånt.


När vi blir förvirrade eller behöver ett känslomässigt stöd är hon den bästa personen att prata med. Hennes råd och förslag är alltid positiva. Vi sjöng också en sång för henne. Jag gjorde ett vackert gratulationskort till henne och en röd ros till det. Hon tog emot det med ett leende och tackade oss för allt. Jag känner mig tacksam över att ha en så mild och bra lärare i mitt liv som stöttar mig på alla sätt. I skolan tenderar du att interagera med många människor som antingen kan påverka ditt liv positivt eller negativt. En lärare är en neutral person som kommer att lyckas hitta en balans mellan det positiva och det negativa. Lärare har ett enormt ansvar som vi elever kanske inte förstår.


Allt som allt gör våra lärare sitt bästa för att ge utbildning, vägledning och disciplin trots de utmaningar vi kan ställa dem på. Livet för en student är helt en läraruppsats på en lärare eftersom det mesta av deras tid spenderas i skolan snarare än med föräldrar, det är därför lärare spelar en stor roll i att forma små barns liv genom skolan. Läraren är man, av indiskt ursprung och har en rolig accent när han pratar. Han är gift och har tre barn. Egentligen är ett av hans barn i min ålder och jag känner honom genom tennisträning eftersom han kommer för att träna med oss ​​ibland.


Jag gillar honom eftersom hans sinne för humor ger en bra inlärningsupplevelse för eleverna. Han är en mattelärare och han är väldigt bra på det han gör. Elever brukar göra narr av honom på grund av hans accent men han gör narr av det själv, vilket blir ännu roligare. Den här läraren har varit en fantastisk mentor för mig och andra elever ända sedan vi gick gymnasiet. Jag träffade honom på ett personligt plan en dag efter lektionen när jag behövde klargöra ett ämne jag inte riktigt hade förstått. Läraren var snäll mot mig och guidade mig igenom det. Sedan dess tog han eget initiativ att göra uppföljningar på mig och jag blev riktigt bra i matte tack vare hans insatser.


Av en slump tränar han även mitt tennislag och vi möts ute på planen, en läraruppsats. Vi har vunnit flera priser som tennislag under honom. Jag känner mig knuten till läraren genom hans en läraruppsats och han har blivit som en skolförälder för mig, för när jag har ett problem är han fri att hjälpa mig. Mentorskap går längs vägen beroende på en läraruppsats Begagnade. När jag började gymnasiet hade jag inte så mycket förtroende för mig själv. Den här läraren vägledde mig och fick mig att tro på mig själv, en läraruppsats. Det som är bra är uppmärksamheten han ger eleverna eftersom han oftast följer upp föreställningarna och ser till att han gör allt han kan för att hjälpa eleverna att förbättra sig akademiskt. Han har också varit en förebild för mig genom sitt sätt att göra saker.


Han är dedikerad till sitt arbete och han är en presterande. Genom att följa hans fotspår har jag kunnat ägna mig åt studier och idrott, vilket har hjälpt mig att nå mina mål. Gamla metodlärare: lärarna som finns under denna metod en läraruppsats det stela sättet att förmedla kunskap. De kontrollerar klassen på det sätt som en kung skulle härska över sina undersåtar. Lärare i gamla metoder bryr sig mindre om sina elevers välfärd, de är kursplansorienterade, en läraruppsats. Lärare i nya metoder: lärarna under denna modell är elevorienterade, en läraruppsats. De är mer bekymrade över sina elever och deras olika nivåer av förståelse.


De accepterar och främjar bidrag i klassen till skillnad från de gamla metodlärarna. Lärare i nya metoder uppmuntrar sina elevers nyfikenhet. Själv ser jag min lärare som en minigud eftersom han sätter sin prägel på mig. Han påverkar mitt liv på ett sätt som gör att jag kan påverka förändringar var jag än befinner mig. Han är ett perfekt exempel på en läraruppsats modelllärare. I grunden är han studentorienterad. Han kommer in i klassrummet; börjar föreläsningen med en sammanfattning av vad som diskuterades i förra klassen, ger utrymme för eleverna att ställa frågor som uppstod från förra klassen, besvarar dem och startar sedan ett nytt ämne. För att starta ett nytt ämne börjar han med en tankefångande introduktion som lockar alla elevers uppmärksamhet.


När han är klar med att introducera ämnet mäter han vår reaktion för att han ska veta om hans elever är på samma sida med honom eller lämnade bakom sig, en läraruppsats.





en argumenterande uppsats om abort



Utanför klassrummet är min lärare lättillgänglig, faderlig och gemytlig. Han underhåller alla och ingen är utesluten från hans öppna armar, leenden och tillgivenheter. Han är en bra rådgivare som alltid är redo att hjälpa mig ur mina trånga hörn. Han ger råd från det tjugoförsta århundradet på ett faderligt sätt. Även på grund av mina lärares milda sätt med elever, tenderar vissa elever att vara lata, respektlösa, envisa eller oförskämda. Han har ett sätt att vara bestämd, behålla klasskontroll medan han undervisar. Sammanfattningsvis har min lärare alla attribut och mer av en ny metod lärare. Han är kapabel att kombinera alla former av undervisning, han är medkännande, passionerad och vänlig.


Från min interaktion med honom kan jag med säkerhet säga att han är en av de bästa lärarna som finns. En lärare spelar ett mycket viktigt liv för att forma ditt liv och din karriär. En bra lärare är en välsignelse för eleverna i deras tidiga år och hjälper dem att förstå världen; lära dig moraliska värderingar tillsammans med utbildning. Viktigast av allt, en lärare hjälper dig konsten att överleva och tar fram det bästa av dig. Lärare tar på sig det väsentliga jobbet i vårt liv för att sluta upp med fruktbar åkallan och affärer. En anständig lärare uppmuntrar oss att hamna som en stor individ i allmänheten och en stor nation av nationen.


Lärare inser att eleverna är det slutliga ödet för vilket land som helst. Så det framtida avancemanget för vilket land som helst ligger i lärarnas händer. Vad vi går mot att bli i livet är beroende av lärare. Lärare förmedlar information och data i huvudet på understudier för att dissekera. Att undersöka vad som är tänkbart är det viktigaste vi vinner på lärare. Energi om lärare är absolut nödvändigt eftersom de är de viktigaste individerna i landet. Under mina uppväxtår har jag stött på många lärare som har påverkat mitt liv till det bättre.


Efter att ha studerat i en klosterskola fick jag möta en mycket disciplinerad miljö under min skoltid. Även om lärarna var mycket artiga i sitt beteende, såg de samtidigt till att vi alla följde ett disciplinerat liv. Vi fick lära oss hur man inskärper dessa värderingar i vårt dagliga liv för att bli bättre människor när vi växer upp och möter världen. Även om alla lärare var bra, finns det en lärare vars undervisning jag bara inte kan glömma. Hon är Kirti Bhushan. Hennes undervisning har varit så kraftfull och effektfull att jag fortfarande kan känna dem under mina dagliga beslut även idag. Ms Kirti var också min klasspedagog och tog del av de dagliga aktiviteterna med oss ​​också.


Hon var en strikt instruktör ändå extremt underhållande och sinne i naturen. Samtidigt var hon extremt återhållsam och pålitlig. Hon gjorde sitt arbete perfekt med klassen vid en perfekt tidpunkt utan att bli sen. Jag gillade henne, särskilt när hon försökte enkla metoder för att visa oss nyttiga saker. Vi gjorde det bästa av hennes klass. Hon lärde oss engelska ämnet också. Hon fick oss till och med att fnissa genom att berätta massor av skämt mitt under när hon undervisade. Hon skötte oss likaså exceptionellt bra mitt i vilken skola som helst eller mellan skolrivalitet, sport, skola och så vidare. Hon instruerade oss att dela saker i klassen bland våra kollegor, till exempel lunch eller andra nödvändiga saker.


Hon var från Varanasi och avslutade själv sina inledande studier där. Hon tog sin högre utbildning från Banaras Hindu University. Hon var extremt vänlig och snäll till sin natur. Hon insåg väl hur man handskas med små ungdomar i klassen. Hennes unika stil att utbilda är kanske det jag mest minns henne för. Jag träffar henne till och med ibland när jag än måste förklara några intensiva frågor om mina dagliga frågor, hon ger mig råd så enkelt och bekvämt. Hon ser extremt kunnig ut med skimrande ögon och ljust hår. Hon log allmänt när hon kom in i klassrummet och först fick lite information om vårt välstånd. Hon hjälpte oss dessutom i spelen när vår spelinstruktör saknades.


Hon hade ett leende även under den strikta miljön under undersökningstiderna. Hon avvisade ständigt till eleverna som var med fragmenterade hemarbeten. Hon hyllades för att ha gjort massor av roligt under lektionstiden och se till att det var en positiv atmosfär runt om. Hon var en instruktör med stora pedagogiska anlag, väldisponerad natur, stor komisk läggning, förståelse och trevlig. Jag är stolt över att vara en av hennes favoritelever, eftersom hon alltid sa bra saker om mig till andra lärare.


Ibland gav hon oss choklad för att vi klarade oss bra i klassens prov och prov. Hon gav oss aldrig massor av uppdrag hemma. Hon var exceptionellt ivrig och sporrade oss hela tiden att göra vårt bästa i undersökningen. Idag förändras befolkningen i allmänhet och deras resonemang och avancemang är mer emot naturen. För närvarande för världen är en lärare bara en lärare. Olika kontor och avdelningar brukar bara minnas dem på lärardagen under olika evenemang och kommer vanligtvis inte ihåg dem annars.


Individer delar också få inlägg via webbaserade nätverksmedia med hänsyn till lärare och efter det är det bara att glömma dem. Individer förbiser ett större antal saker som de får ut av lärare. Detta är otroligt om individer också borde ägna sig åt lärares övningar. Den genuina presenten för lärare är när elever förvandlas till en anständig individ, effektiv i sitt yrke och sin verksamhet. Ett fåtal lärare är otroliga och de är pålitliga i hjärtat av eleverna hela livet. Eleverna beundrar lärare för råd och vägledning. Studenter inspireras av skolastiska övningar och de är intresserade av att fortsätta sina livsövningar.


Få GRATIS Leads för arbete hemma levererade varje vecka! Gå med mer än 50, prenumeranter får regelbundna uppdateringar! Plus, få ett GRATIS exemplar av Hur man tjänar pengar på att blogga! Meddelande från Sophia! Gilla detta inlägg? Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss. Facebook Twitter. Uppsats om min lärare — Uppsats 1 ord Inledning: Lärare är de som spelar en mycket viktig roll i att forma vår framtid. Min lärare: Under hela våra liv kommer vi att ha många släktingar som kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan. Oförglömliga minnen: Jag har några omhuldade minnen med min lärare. Slutsats: Att ha en bra lärare som kan dela en sammansmält relation med eleverna är en välsignelse.


Bli Medlem. Jag skulle älska att höra från dig och läsa dina kommentarer om den här artikeln. Låt mig veta vad du tycker om den här artikeln. Är det till hjälp för dig? Dina kommentarer och förslag kommer att fungera som en inspirations- och lärplattform för mig. Hälsningar, Sophia. Här är några rekommenderade artiklar som du kan läsa härnäst: Essay on Success Essay on My Best Friend Essay on Solar Energy Essay on Christmas. Essä om statyn av enhet. Uppsats om sociala medier. Lämna ett svar Klicka här för att avbryta svar. Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök.


Sälj inte min personliga information. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt samtycke. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies.


Men att välja bort vissa av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse. Nödvändigt Nödvändigt. Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt. Cookie Varaktighet Beskrivning cookielawinfo-checkbox-analytics 11 månader Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Analytics". cookielawinfo-checkbox-functional 11 månader Cookien sätts av GDPR cookie-samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionell". cookielawinfo-checkbox-necessary 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin. Cookies används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Nödvändigt".


cookielawinfo-checkbox-others 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Övrigt. cookielawinfo-checkbox-performance 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Prestanda". Den lagrar inga personuppgifter. Funktionell Funktionell. Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in feedback och andra tredjepartsfunktioner. Prestanda Prestanda. Prestandacookies används för att förstå och analysera webbplatsens nyckelprestandaindex, vilket hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.


Analytics Analytics. Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden för antalet besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla, etc. Det är underskattat eftersom de flesta tror att utbildning bara är viktigt för att lyckas. Folk förstår inte riktigt dynamiken i utbildning. Nuförtiden misshandlas lärare som utbildar dessa elever illa; men det avskräcker mig inte från att vilja bli lärare. Jag vill bli en…. Hela mitt liv har jag älskat att vårda individer som är yngre än mig själv. När jag växte upp med mina bästa vänner och bror, som alla var mycket yngre än jag själv, skulle jag tigga dem att leka skola så att jag kunde låtsas vara lärare.


Motvilligt skulle de hänge mig åt min önskan en kort stund tills de insåg att jag ville få dem att göra riktiga matteproblem. Sedan dess har glädjen att förmedla kunskap till andra aldrig minskat, utan har intensifierats allt eftersom jag har mognat till en ung vuxen. som aldrig kommer att sluta. Vad du vill göra med ditt liv är en annan fråga som aldrig misslyckas med att dyka upp. Många tänker på det varje dag och just nu tänker jag på det också. Vad finns det att göra? Vart vill jag åka? Det kan vara en stressig tid att försöka komma på vad du vill göra för resten av ditt liv.


Vissa kanske vet vad de vill göra men ändrar sig senare medan... människor tänker på en bra lärare de tänker på en som är trevlig, uppmuntrande, tillitsfull och många andra adjektiv. Till skillnad från de flesta människor som ändrar uppfattning om den karriär de vill ha, visste jag från början att jag ville bli lärare. Jag har många mål jag hoppas uppnå när jag är lärare till exempel, göra klassen till en rolig och spännande miljö för eleverna och få dem att se fram emot att komma till klassen. Jag visste att jag ville bli lärare sedan jag var ung eftersom jag hade en lärare som jag hade en... som jag hatar mest.


Vad gör en lärare? Sedan jag kan minnas har jag aldrig känt mig nöjd med att prata om skolan. Det var inte förrän i tionde klass som jag började uttrycka min akademiska potential. Min familj har ett stort inflytande när jag väljer att bli lärare. Min syster och båda mina extremt nära kusiner väljer en utbildningsväg och de älskar det. Engelska som min familjs andra språk var min syster och jag tvungna att hjälpa varandra mycket. Mina lärare jag hade min junior i gymnasiet pressade min... massor av lärare i vår utbildning som var obehagliga eller bedövande, men då och då får vi en fantastisk lärare som till slut blir vår favoritlärare. För mig var den läraren Ms. Simpson, hon var min biologilärare i 9:e klass. Simpson gjorde biologiklassen till en underbar tid.


De behöver ingen lärare som tar deras fria vilja ifrån dem. Elever ska inte behöva anpassa sig till något som de inte tror på. De borde ha sina egna tankeprocesser. Progressivism tillåter barnet att vara en fritänkande individ. För att åstadkomma detta... deras födelse till döds och i denna process är läraren en mycket viktig och inflytelserik person. Ibland blir läraren en mentor för eleverna och leder, hjälper och ger bra råd. Därför lär sig eleverna akademiska färdigheter och samt sociala färdigheter av lärare. hur inspirerande lärare kan balansera sina olika identiteter i undervisningen.


I den här artikeln kan läsarna utforska de olika identiteterna man har och hur de spelar en viktig roll i att forma framtida lärare. Genom att lärarutbildarna inser våra föränderliga identiteter, låter eleverna utforska vilken typ av lärare vi strävar efter att vara och förstå hur vi använder våra känslor som ett sätt att konstruera våra läraridentiteter, skulle vi drivas mot att bli en pedagog som... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut.

No comments:

Post a Comment